Thursday 3 February 2011

100 cara meningkatkan traffic ke blog anda...

Ramai para bloger di luar sana merungut dan rasa tidak puas hati tentang blog mereka yang telah direka begitu menarik dan selalu di kemaskini dengan memasukkan cerita-cerita sensasi. Walau bagaimanapun, tidak satu orang pun yang menjenguk atau melihat-lihat blog tersebut. Apakah sebenarnya masalah yang dihadapi oleh para bloger ini? hah... 100 cara meningkatkan traffic ke blog anda merupakan kompilasi berguna untuk anda bagaimana meningkatkan jumlah pengunjung ke laman web anda. Ia memang baik untuk anda yang baru berjinak-jinak menghasilkan blog peribadi  atau blog bisnes. Jumlah pengunjung yang melawat laman web anda sudah tentu menukarkan wang web kepada anda jika anda sebagai bloger bisnes dan blog anda akan popular jika anda hanya menghasilkan blog peribadi.

Kompilasi 100 cara meningkatkan traffic ke blog anda boleh dibahagikan kepada bebarapa komponen. Saya hanya menaip hanya sebahagian sahaja. sila lihat di bawah ini:

1. Blog - menggalakkan saudara meletakkan komen, blog, menulis pada buku pelawat, mengikuti karnival blog, network, tinggalkan komen di blog member.

2. Subscribers - publishkan subcribers, gunakan feedburner, buat email newsletter, terbitkan RSS feed, tawaran langanan email.

3. Content is king -

4. Linkbeits - terbitkan kuiz, terbitkan rangking manusia, terbitkan rangking website, terbitkan imej yang lucu,

5. Freebies 

6. Contest

7. multimedia

8. Social Bookmaking Sites

9. Social netwoking

10. website optimization

11. Search engine optimization

12. Mobile

13. Online forum

14. Content hubs

15. old school

16. paid method

17. offline method 

Kompilasi 100 cara meningkatkan traffic ke blog anda membicarakan secara terperinci apa yang perlu anda lakukan terhadap blog anda agar tujuan blog anda akan tercapai dengan sukses . Untuk maklumat selanjutnya sila ke 100 Ways to Increase Your Website traffic

Untuk pengetahuan para pembaca sekalian, tidak semua yang diterangkan dalam 100 Ways to Increase Your Website traffic itu sesuai dimasukan ke dalam blog anda. Anda boleh memilih mana yang terbaik untuk anda. jika saudara memasukkan kesemuanya, alamatnya.... blog anda terlalu berat dan sukar dibuka... 

selamat menfaatkan ilmu ini... salam damai


Ruangan Buku: 

Jaket dari syarikat levi's ini cukup elegen di pakai ke mana sahaja. klik banner untuk maklumat selanjutnya. 

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More